heen
פורטל טנטרה / מגזין הטנטרה / שיחה חופשית / מחשבות על עינוג עצמי נשי

מחשבות על עינוג עצמי נשי

מאמר מאת: מירב הודיה שינגרוס

ברשותכן, משתפת אתכן בנקודות שנראות לי חשובות ומעניינות מתוך המחקר האישי שלי:
עלה בדעתי שכשם  שיש בסנסקריט כחמישים מילים לאהבה (לא ספרתי… כך  סופר לי) וכשם שלאסקימוסים יש מבחר מילים המתארות שלג, כך ראוי היה שיהיה לנו ריבוי של מילים המתארות "עינוג עצמי".
ובתור התחלה הייתי משליכה מהשפה העברית את המילה "אוננות". מילה הנגזרת מהשם המקראי  אונן, שהיה, להזכירנו, אחד מבניו של יהודה, זה שסירב לעבר את אשתו האלמנה של אחיו בהתאם למסורת היבום שהיתה נהוגה בזמנו, והשחית את זרעו ארצה. בקיצור, פיכסה של קונוטציה ובכל מיקרה. מה לי ולדרמות המשפחתיות של אנשים מתים כשאני באה לאהוב את עצמי?.
יש כ"כ הרבה סוגים שונים של התענגות עצמית, לפחות אצלנו , הנשים, ישנה גם התנהלות פיזית שונה וגם, כמובן שימושים שונים בחוויה.
התענגות דגדגנית, נרתיקית, בנקודה הקדושה (נקודת ה- G ), עםבלי אבזרים, עם זרם מים, עינוג עצמי נשימתי, מחשבתי, מדיטטיבי, יש עוד משהו שלא חשבתי עליו? תלמדו אותי, בנות!
עינוג  עצמי  למטרות "תחזוקה שוטפת", לפורקן רגשות, כתחליף לכדור שינה, לפולחן של אהבה והוקרה עצמית, עינוג עצמי טקסי כאמצעי למשיכת שפע ובריאת מציאות, כאמצעי לריפוי עצמי ושליחת ריפוי לאחרים, עינוג עצמי כאמצעי למיזוג עם כוחות הטבע, עם האלוהות, אחד החביבים עלי – עינוג עצמי כאמצעי לגירוי ופיתוי של בן הזוג, מה עוד? אה, כמובן, התענגות  סתם כי אני חרמנית. יפה לי, מתאים לי להשאיר את זה לסוף..
ובטח עוד, ועוד.
הפסיכותרפיסטית אסתר פרל,  מחברת הספר "אינטליגנציה ארוטית" טוענת ש"חינוך לארוטיקה הוא חינוך המקדם ערכים של הנאה בזכות עצמה – היכולת ליהנות באמת מהגוף שלנו קשורה להכרה בערך עצמנו. אם אני לא מרגישה שמגיע לי, אז היכולת שלי לבקש דברים מבן הזוג מאוד מוגבלת."
היכולת שלנו להכיר בערכנו, לחוש עצמנו ראויות  ולהנות מגופנו קשורה קשר הדוק ליכולת שלנו לפתח מערכת יחסים אוהבת קודם כל עם עצמנו ועם גופנו וכמובן להכירו לעומק, לאפשר לגופנו להפתיע אותנו , לחדש לנו על עצמנו.
עינוג עצמי הוא לא (רק) תחליף ליחסי מין , עינוג עצמי הוא קודם כל, כשמו כן הוא, חגיגה  של אהבה עצמית והעמקת הקשר המבורך בננו לבין גופנו, עינוג עצמי הוא מסע של חקירה, של גילוי, של שמחה שאינה תלויה בדבר חיצוני  וככזה הוא מבקש מאיתנו שנגש אליו בסקרנות, בפתיחות, ובנכונות אמיתית לנסות ולהתנסות.
מחקרים סטטיסטים מדברים על עינוג עצמי כחוויה המשותפת למרבית הנשים (89%) ולמרבית הגברים (95%) , ובכל זאת אנחנו ממעטות  לשוחח על הנושא, ומשיחות ודיונים שהיו לי בנושא עם נשים אני קולטת שרבות מאיתנו עדין מתקשות למצוא את דרכן לאהבה עצמית גופנית.
אז ברשותכן, משתפת אתכן בנקודות שנראות לי חשובות ומעניינות מתוך המחקר האישי שלי:

 

צרי לך מרחב מקודש

טקסים טנטרים, ולמעשה טקסים בכלל, נועדו לקחת את המוכר, המובן מאליו, ולהפכו למרחב חדש, המאפשר לנו לגלות דברים חדשים עלינו ועל העולם.
אחד השלבים החשובים והמהותיים בכל טקס הוא ההכנה לטקס, הכיני את המרחב, הזמן וכמובן את גופך, הדליקי נרות, מצאי את ההתכוננות המדויקת לטקס, שאי תפילה – " לשם ייחוד  קודשא בריך הוא ושכינתיה הנני באה לקיים מצוות בוראתי באהבה להודות, להלל ולשבח את גופי." (לדוגמא) .
עשי מקלחת או אמבטיה טובה, מרחי גופך בשמנים, את יוצאת לדייט עם עצמך, איזה כייף!
צאי מהשגרה –  כמו בכל מערכת יחסים גם במערכת יחסים עם עצמנו השגרה היא אם כל חטאת.
כולנו יצרנו לנו במהלך החיים דפוסים קבועים לעינוג עצמי, מעולה, זה הזמן לחקור מחוזות חדשים ולהתרחב. את אוהבת במקלחת – לכי למיטה, אוהבת ויורטור – תנסי מלפפון, אוהבת בדגדגן – היי, מה עם הנרתיק? רגילה להתענג לפני השינה? – נסי למצוא לך זמן במשך היום (כן, יודעת, זה מאתגר…) מצאי לך מקום שקט ומבודד בטבע, שחקי עם זה. יש עולם שלם שם לגלות..
ותתנהגי יפה אל עצמך –  תתארי לעצמך שאהובך היה ניגש ישר לדגדגנך ומתחיל לשפשפו במטרה "להגמיר" אותך כמה שיותר מהר… הרי היית עורפת לו את הראש, ובצדק. עשי אהבה עם עצמך, עם כל כולך וכל גופך, לטפי את פניך, ידיך, שדייך, עטפי את גופך ואת היוני שלך באור ואהבה, לטפי עצמך עם בדי משי ונוצות, פה זה לא המרוץ אחרי האורגזמה, היא תבוא אם וכאשר, כן או לא, אהבי וסגדי לאלה שהינך.

הזמיני את השיווה הפנימי שלך

שחקי איתו, איך זה לענג אותו? שהוא יענג אותך? שחקי עם ארכיטיפים. איזו אֶלָה את היום? מי המענגת? מי המתענגת?
מה שמביא אותי לנושא הפנטזיות –  אז מודה, זה לא כ"כ הקטע שלי כך שאין לי הרבה מה לומר בנושא, ובכל זאת, ענין אחד – אני שומעת מנשים על הרבה בלבול, חשש ואשמה סביב הנושא הזה, אז בואו נבהיר דבר אחד אחת ולתמיד, פנטזיה זה לא שווה ערך למשאלה!! זה שאת מפנטזת על חמישה גברים שעירים שאונסים אותך זה ממש, אבל ממש לא אומר שהיית רוצה שזה אכן יקרה במציאות. להפך, המרחב המיני, האישי , זוגי וקבוצתי מאפשר לנו לחוות ולחקור את ה"חיה" שאנחנו בתוך מרחבים אוהבים ובטוחים. אני מוצאת שדווקא נתינת מקום לפנטזיות אלימות מאפשרות לנו "לנקות" אותם מהמרחבים של מערכות היחסים בנינו. אני יכולה לשחק אם הכמיהות הללו בלי לזמן לחיי אתגרים של יחסי קורבן מקרבן שיאפשרו לי לחקור זאת על  "הבשר".
עינוג עצמי כמדיטציה –  תומר פרסיקו כתב ב"מאקו" מאמר קצר ומקסים : " יש באוננות משהו שמעמת אותנו עם עצמנו, שפותח לנו הזדמנות ללמוד על עצמנו ועל מה שמניע אותנו, ומאפשר לנו להתקרב לגוף שלנו. אנחנו לומדים שאנחנו יכולים להפיק הנאה מהתכנסות עצמית …אבל יותר מכל נראה לי שאפשר ללמוד מהאוננות על האיזון העדין שבינינו ובין העולם, על קו הגבול הדק שבין האני לאחר. הלופ המענג הזה מסגיר סודות רבים. כשאני מאונן, מיהו הפועל ומי הנפעל? מי מפיק הנאה, וממי? איך הנפש (בדמיון) משפיעה על הגוף, ואיך הגוף (בעונג) משפיע על הנפש? איפה ה"אני" נכנס בתוך המעגל המפותל הזה של היזון חוזר.."  אכן, עינוג עצמי זו הזדמנות מופלאה לתרגול מדיטצית "מי אני?" האהובה והטובה.

"לא טוב היות האדם (רק) לבדו"

שתפי את אהובייך, עינוג עצמי ממש לא חייב להתרחש לבד ובחדרי חדרים, צרי לכם טקסים של עינוג עצמי משותף, התבוננו זו בזה, קדשו, ברכו ואהבו זו את זה תוך כדי עינוג עצמי.
ואחרונה חביבה..
בשביל מה יש חברות?.. – כן, יודעת, זה לא בשביל כל אחת.. (אווצ', לרגע  ראיתי את הנבוט בראש שהייתי מקבלת עם הייתי מציעה זאת לאחת מחברותי הטובות ביותר בעולם, היוגית הנזירית) אבל מדובר במרחב מקסים של "אחוות אחיות" המאפשר חקירה של אנרגיה מינית שלאו דווקא מתקשרת למשיכה מינית בעלת קוטביות ומאפשרת קירבה והשראה ולימוד משותף.
יצא ארוך ולחלוטין לא ממצה.
שורה תחתונה- הבה ונעוף על עצמנו, ואהבתי לעצמי כמוני..
קישורים –

צילום:  CC BY 2.0 Aimanness Photography

0 0 votes
Article Rating
הרשמה להתראות
הודיעו לי על:
guest

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments