heen
פורטל טנטרה / מגזין הטנטרה / טנטרה ותודעה / יש סקס אחר – אקו סקס

יש סקס אחר – אקו סקס

מאמר מאת: רפיק ידידיה

עוד ועוד מורים ומטפלים נכנסו השנה לעולם הטנטרה הישראלי שהולך ומתרחב. ונשאלת השאלה – מה יש בנושא הריפוי המיני והסקס המקודש שהופך את הטנטרה למוצר נדרש כל-כך?

התשובה שלי היא הפשוטה – נמאס לנו מהמיניות הפורנוגרפית השבלונית – זו שנקרא לה "אגו-סקס".
זה הגוף שלנו שכבר אינו מאמין לזה. הוא מחפש שחרור מהכוחניות שבמיניות, מההישגיות שבה, והטנטרה מציגה מודל חדש ומהפכני של מיניות שניתן לקרוא לה אקו-סקס. סקס אקולוגי.:

האקו-סקס קודם כל מפרק את המיתוס של השפיכה כאקט העילאי והמסיים של יחסי המין.
הוא מוריד ערך החדירה והפיכתה ללא מהותית לאקט.
והדבר החשוב מכל בעיניי – הקריאה למיניות כלל גופנית.

 מיניות כלל גופנית

הסקס האקולוגי – ההוליסטי מציב למתרגלים את עקרונותיו אתגר לא פשוט: להפוך את המיניות שלנו מממוקד פין-פות, למיניות כלל-גופית. כלומר לתעל את תאוות האיחוד הפיזי המלא, את הצורך עוצמתי בחדירה ובריגוש אנרגטי-פורקני למשהו אחר – הדרגתי יותר, סבלני יותר, ועוצמתי לא פחות.

בעיקרון, האקו-סקס פורש את המתח המיני בכל הגוף, מתעל אותו לכל תא ותא, מתרגם את החשמל שנוצר במפגש בין גבר לאישה לכדי אנרגיה זוגית פועמת שהופכת שני יצורים נפרדים לאחדות רגשית רוחנית אחת.

אלא מאי?

שמיניות הוליסטית שכזו קלה יותר לנשים ומאתגרת מאד גברים.
כותבת לי ע. על המדיטציה המודרכת "אומנות ההתמסרות": "…הרגשתי שהוויתי המינית הנשית מקבלת אישור על צרכיה, רצונותיה ורגישויותיה בפעם הראשונה, מה שאפשר לי באמת להתחבר לעצמי ולאט להשיל את הביקורתיות והשיפוטיות גם כלפי בן זוגי… "ע. מתוודה על מצוקה ששבה וחוזרת בשיח העדכני – יש לנשים וגברים שיפוטיות על האופן בו מין ניתפס אצל בן/בת הזוג: נשים רוצות סקס יותר אקולוגי: פורפליי ארוך שמעניק תשומת-לב שווה לכל האיברים האירוגניים. משהו עגול, שכולל יותר משחק, יותר רומנטיקה, יותר חיזור ואילו גברים… גברים רוצים אגו סקס, "להגמיר" את האישה. יותר פירוטכניקה.

 

כאן הטנטרה באה לעזרת הנשים.

היא קוראת לפרק את המיתוס שקיים סביב החדירה כאילו זהו המודל היחיד לקיום יחסי מין. רוב האנשים מאמינים עדיין שסקס מתחיל בפורפליי, ממשיך לחדירה ונגמר באורגזמה. דוגמא יפה העניק לנו

ביל קלינטון שנשבע בפני האומה בנאום טלוויזיוני: "לא קיימתי יחסי מין עם האישה הזאת" בעוד שבדיקות DNA מאוחרת יותר העלו שכתמי הזרע על שמלתה של לווינסקי הם שלו. האם הנשיא שיקר? בעייני עצמו לא. מבחינתו הוא לא הכניס את איברו לנרתיקה של לווינסקי ומכאן שלא היה פה זיון. הם התחרמנו – כן, הם השתעשעו – בסבבא, אבל "סקס" לא היה.

זה מצחיק נכון? אבל כזוהי החשיבה של האגו-סקס – גבר יכול להתמזמז עם אישה אחרת אבל לא להרגיש אשמה על כך בפני אישתו מפני שבהוויתו הפנימית הוא לא בגד בה. הוא לא עבר את הגבול ולא "שכב" עם האישה האחרת.

אצל נשים הגבולות הברורים האלה קיימים פחות משום שהחוויה המינית עבורן היא הוליסטית, מפוזרת בגוף, היא אולי מתחילה בראש, במחשבה, בפנטזיה, אבל ממשיכה בהתרגשות בבטן, בפלירטוט, במבטי העיניים. רוצה לומר, החוויה מיניות הנשית היא אקו-סקס, אינה ממוקדת מטרה ולכן עגולה יותר ואת העגלוליות הזו רוצה הטנטרה לחזק אצל הגברים, לגלות להם מה שנשים תמיד ידעו: שיש סקס אחר.

 

מיניות של זין

כפי שניתן להבין מדברים אלה, עבודת המין המקודש מושתתת על שני דברים: 1- על קריאה לנשים להיזכר ולהאמין במה שהן בעצם יודעות, ו- 2- קריאה לגברים להתמודד עם הרעיון החדש של מיניות כלל גופנית, רעיון שאינו קל לנו כלל עיקר מכמה סיבות, ואמנה שתיים.

ראשית – מילולית, באגו-סקס מעשה האהבה נקרא "זיון" מילה שבאה משורש "ז.י.ן". ו"זין" הוא הרי כלי נשק. כלומר במובלע יש כאן  עמדה תקיפה, גברתנית שבא לידי ביטוי באמירות כמו "בא לי לפרק אותה/ לדפוק אותה/ לנענע אותה…" עם כל הכבוד למיניות הגברית הכובשת ודופקת (ויש כבוד, לכל אחד מגיע מתישהו סקס פורקני וחייתי כדבעי) צריכה להישאל השאלה: מה עם הנרטיב ההפוך? אם זיין מזיין אז מה עושה הפות (כוס) מה הוא הפועל שאיבר המין הנשי?

"עשיתי אותו" – כך תגיד בחורה שהשכיבה גבר. כלומר אין פועל מיוחד לציון ההשגלה, ולכן כשנשים רוצות להרגיש כמו גיבורת "סקס והעיר הגדולה", כמו אלה שלוקחות את התפקיד האקטיבי, הן יגידו "עשיתי אותו" – ביטוי שמשאיר את המין בתחום יחסי הכוח.

אם כן סיבה אחת שהאקו-סקס קשה לגברים היא שעמדה השולטת שעליה חונכנו נשללת מאיתנו. הטנטרה שמה את הגבר ברוב המקרים מלמטה. היא מעדיפה את החיבוק על פני החדירה, את הנשימה המשותפת על פני הפמפום, ואת המדיטציה על פני האורגזמה – מה שיכול לגרום לגבר מן השורה סבל נפשי עז.

אבל הסיבה השנייה אינה נפשית אלא גופנית והסבל שהיא גורמת הפך לקלישאה – כאב ביצים: אין בפין הגברי סקאלה של דקויות. זהו מנגנון פשוט מאד, יש בו שני מצבים: און ואוף. קו נקודה. קשה ורך. כאשר הוא רך איננו מרגישים אותו. מעטים אברי הגוף שמייצרים כל כך מעט תחושה כמו הפין הישנוני. אך כאשר הקו מזדקר ומופעל, התחושות שהוא מעורר ממלאות את כל הווייתנו, את כל המרחב הגופני. הוא מתחנן למגע, מייבב לתשומת לב; כאשר הוא מזדקר בזמן שאינו מתאים כמו באוטובוס או בבריכה הוא יכול להטריד ממש, אבל בשיאו הוא בעת קיום יחסי מין או-אז הוא משתלט על לחלוטין על בעליו ונהייה מטרתי, אובססיבי, תחמן, רגשן, ובעיקר חפץ-חדירה.

אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק… כזו חוסר מודעות…  אם מודעות זה הוליסטיות, לראות את המציאות העגולה על כל גווניה, לחבר את הריבוי ההוויתי לכלל אחדות, אזי הפין הוא מר קו: מטרתי, ישיר, חסר עידון, חסר מנוחה, מפרק את האישה לחלקיה, רואה כל איבר בהקשר לכיבוש המטרה: קודם נשיקה לשפתיים, אחר-כך ליטוף שדיים, ואז ליקוק אוזניים, גירוי ידני, גירוי אוראלי… שלבים שלבים בדרך לכיבוש היעד המבוצר ועד שהוא לא ימצא את דרכו לתוך הנרתיק לא ינום ולא ישקוט הפין שלנו הנרגש וגם אז, בתוך הגן-עדן הוא חיש מתחיל לדפוק, להפוך, ללוש, לנשוך, מקדימה, מאחורה, היא למעלה, אני למעלה…

המיניות הגברית היא אדו-סקס ויוכיחו הסרטים כחולים: אין שום מרכיב רגשי במפגש הפורנוגרפי, בני הזוג אינם מתחבקים, נקודת המפגש שלהם היא באיברי המין בלבד, האקט נגמר תמיד בשפיכת זרע, הפרצוף של הגבר אינו חשוב. זוהי מיניות מחולקת, מחפצנת בה אין אנשים, יש רק חלקי גוף. המיניות הגברית היא אגו סקס, כך עולה מנתוני מחקרים העוסקים באונס: מסתבר ש 30% מתלמידי המכללות בארצות הברית וקנדה היו מוכנים לאנוס אם היו יודעים שלא היו נתפסים, ו- 60% מן הסטודנטים היו מוכנים לאנוס או לקיים יחסי מין תוך הפעלת איומים בכוח אם ידעו שלא יזהו אותם ושלא ייענשו. אינני אומר שפורנוגרפיה מביאה לאונס אבל אני כן אומר שמינית קווית ממוצעת (לא שלך קורא יקר, אתה לא ממוצע) היא כוחנית ומבקשת להידחף לתוך החריץ, לעיתים בלי לראות את שאר חלקי הגוף שנושא אותו. אגו סקס היא מיניות של זין ואילו אקו סקס היא מיניות של גוף.

 

המיניות החדשה

עיקר העניין המיניות מקודשת, האקו-סקס, הוא להביא את המודעות המינית מאברי המין לכל הגוף. כלומר להעלות את המיניות ממקום משכנה הפיזי והפורקני – למקום רגשי, חושי, ואפילו רוחני. לשם כך אנו משתמשים בטכניקות של יוגה, נשימות, דמיון מודרך, מבטים בעיניים וכיוצ"ב כדי לפזר את האנרגיה המינית בגוף. התוצאה – גוף אקסטטי, רוטט, אשר אינו ממוקד באורגזמה כלשהי בעתיד אלא בהוויה הרגשית של הרגע.

התרגול של האקו-סקס קשה בהתחלה אבל מתגמל את הגברים בהמוני אופנים: בארצי – בשפיכה מאוחרת, בסבלנות, ביכולת מאהבות טובות יותר. בעולמם הרגשי – הם חווים פתיחת-לב, הנמסות ותחושות אקזיסטנציאליות. וברובד הפסיכולוגי מפגש האהבה המקודש יוצר איזון בין הצדדים הקווים לבין הצדדים המעוגלים שבנפש ובכך מביאים להרמוניה שאת תוצריה ניתן לראות בכל אספקט של החיים.

1 1 vote
Article Rating
הרשמה להתראות
הודיעו לי על:
guest

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments