heen
פורטל טנטרה / ללא קטגוריה / האם טנטרה = סקס?

האם טנטרה = סקס?

האם טנטרה שווה סקס מאמר מאת: דוד כהן צדק

מזה שנים רבות אני הולך בדרך הטנטרה העתיקה, ולמרות השינוי האדיר שעברתי בעקבות הליכה בדרך זו, ולמרות שאנשים סביבי רואים את השינוי שאני עובר ושהמטופליםות עוברים, אני מקבל שוב ושוב כמה תגובות מתסכלות שחוזרות על עצמן : "אה.. אז אתה מתעסק במין כל היום ..כולם באורגיות כל היום.. הדבר הזה שלומדים תנוחות במיטה.. אני לא צריך את זה אני מספיק שובב במיטה עם אשתי.. כולם חרמנים שם ורוצים רק לזיין" וכו' וכו' בסגנון הזה.

ומנגד כשאנשים חווים את הטנטרה דרכי או דרך מורים אחרים בין עם זה באישי או דרך סדנא אז התגובות הופכות להיות : " איך לא עשיתי את זה קודם ..יש את החיים לפני הטנטרה ואחרי הטנטרה"

אז מה מתפספס פה? איך קורה שמצד אחד אנשים עוברים שינוי כה מהותי בחייהם ומצד שני יש שם "רעשלילי" לטנטרה..

אולי זה קצת ארוך אבל למי שמחפש שינוי אמיתי בחייו שווה שיקרא עד הסוף.

אומרים על הטנטרה שהיא דרך מהירה להארה

אבל כידוע כשנוסעים מהר יש גם תאונות ולדעתי זה חלק מהעניין ואם נהיה מודעים לכך נוכל להנות מנפלאות הדרך ופרותיה.

כדי להבין יותר לעומק את הבעיה, כדאי לדעת מה מייחד את הטנטרה מדרכים רוחניות אחרות, בדרך הטנטרה אנחנו עובדים ומעוררים בתרגילים שונים את אנרגיית החיים, יחד עם ההתעוררות של אנרגיה חזקה ועוצמתית זו אנו חווים התעוררות חושית מלאה, אנו נהיים ערניים לחיים ולסביבה שלנו, ואיך זה קורה, זה קורה דרך החושים הפיזיים שלנו[שמיעה,ריח,טעם,מגע] וגם דרך החושים האנרגטיים שלנו, אנחנו מתחילים להרגיש את הלב שלנו יותר ואת הגופים הפיזיים האנרגטיים והרגשיים שלנו יותר .. אנו הופכים להיות יצורים חושיים יותר, ומתוך כל ההתעוררות החושית הזו גם האנרגיה המינית מתעוררת ואנו נהפכים ליצורים חושניים.

להיות יצור חושני זה דבר נפלא אך זו גם המלכודת של מי שהולך בדרך זו, מכיוון שזו למעשה צומת בדרך, ההתעוררות החושית ובתוכה העוררות המינית הם רק תוצאה של עבודת עומק שבה אנחנו מסירים מחסומים שונים מעצמנו : כעס,בושה,אשמה,פגיעות.. כשאנו מסירים את המחסומים ומשחררים משקעים הלב והגוף מתחילים להיפתח, דברים זורמים יותר בחיינו וחלק מזה גם משפיע כמובן על המיניות.. אולם חשוב לזכור שהמיניות היא רק רובד אחד מפאזל שלם שמרכיב את חיינו.. וכש"נתקעים " ברובד המיני לאט לאט הדברים הופכים ריקניים וההתעסקות במין נהיית אובססיבית משום שאנחנו מנסים שוב ושוב לשחזר את הריגוש שהיה כשנפתחו לנו החושים לאחר שנים של סגירה וחסכים..

כל מי שחווה זוגיות ארוכת שנים וזה לא משנה מונוגמית או פוליאמורית יגיד לכם שמין זה חלק חשוב אך לא העיקר ביצירת זוגיות חזקה מכילה ומצמיחה, וכך גם הדבר בחיים האישיים שלנו, מין זה חלק חשוב מחיינו אך לא הדבר היחידי שייתן לנו סיפוק ועומק בחיינו..למעשה יחסי מין טובים הם פועל יוצא של זוגיות טובה או חיים אישיים מלאים ומספקים ולא להפך!

ואיך כל זה קשור לשם הרע שיצא לטנטרה?? כאשר חלק מההולכים בדרך "נתקעים" בשלב המיניות נוצר חלל שבו העיסוק במיניות בלבד יוצר כר פורה לפגיעות ואף ניצול של "צועדיםת חדשים" בדרך, הבטחות ומקסמי שווא להארה דרך שחרור מיני שאין לו בסיס רוחני מפתה אליו אנשים שכמהים לרפא את פצעי העבר שלהם והם נסחפים למרחב שיעניק להם עונג זמני ולאחריו מפח נפש, שיוביל לאותם שמועות רעות על הטנטרה שבחלקן נכונות לגבי מה שקרה להם.. אבל זו לא טנטרה, ואם נוסיף לזה את כל הכאב שממילא קיים סביב נושא המיניות בעולם, הטינה הקיימת בין נשים וגברים, האלימות נגד נשים וגברים, ובקלות הטנטרה הופכת לשק חבטות ולשעיר לעזאזל של כל הקרבנות,  ודרך מופלאה נעלמת מעיננו במסך ערפל של שמועות וטינה.

כן.. הטנטרה משפיעה משנה ומתמירה רבדים רבים בחיינו, ביניהם גם המיניות, וכן בעזרת הטנטרה אפשר גם להגיע לאורגזמות כאלו ואחרות ואפשר להיות גברים ששולטים בשפיכה ועוד פסגות מיניות נחשקות.. אולם פסגות אלו הן רק תוצאה של עבודת עמוק ושחרור וריפוי העבר ופסגות מיניות אלו הן חלק מפסגות אחרות שקורות כמו פתיחת הלב לאהבה, העצמת הזוגיות, קבלת השפע שבחיינו, הגברת היצירתיות בחיינו, העצמת התשוקות והתחושות, הסרת הבושה והאשמה מנשמתנו וגופנו ועוד פסגות רבות שבלעדיהן פסגת המיניות לא הייתה מושגת כלל או לא נחווית במלואה.

אפשר להיות אלופים במיטה אבל מה זה שווה אם איננו מרגישים את הלב, אם איננו יכולים לתקשר את הרגשות שלנו ולקחת עליהם אחריות, אם איננו יכולים להכיל את האחר מבלי להכנס להאשמה עצמית.. פשוט נמצא את עצמנו במרדף אחרי הריגוש וכשהוא ייגמר נחפש את הבא אחריו במרדף מתיש ולא נגמר..

הטנטרה היא דרך של אמת ומדיטציה, של עבודה פנימית עמוקה, של טקסים עתיקים ומרתקים, דרך שמובילה לצמיחה שגשוג והתפתחות רוחנית.

אני מזמין אתכם לבוא ולהכיר דרך קסומה ומופלאה מלאה בחכמה עתיקת יומין וביחד לצעוד אל עבר חיים מלאים באושר ושמחה עם לב פתוח ואוהב..

 

Photo by Flavio Gasperini on Unsplash

0 0 votes
Article Rating
הרשמה להתראות
הודיעו לי על:
guest

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments