heen
פורטל טנטרה / מגזין הטנטרה / טנטרה למתחילים / איך התחברתי לאורגזמה והפסקתי לגמור

איך התחברתי לאורגזמה והפסקתי לגמור

מאמר מאת: רותי פריש

חלק גדול מהשיח בשדה המיני מוקדש לאורגזמה הנשית.

כותרות בסגנון של "7 דרכים לאורגזמה" או "הכול על האורגזמה הנשית ואיך מגיעים אליה" מייצגות את העמדה הרווחת שיש איזה עניין לא פתור עם כל הנושא הזה. יש איזה בעיה.
זה לא בדיוק ברור איך השיא מתחיל ואיפה הוא נגמר.
אצל הגברים, האורגזמה מגיעה כמו מעצמה, ברורה, מהירה ומדויקת. חלק גדול מהתרגול הטנטרי מוקדש לטכניקות שמטפלות בשפיכה מוקדמת ומאריכות את זמן הגמירה. הכול רק שלא יגמרו מהר מידי.
בכלל, השיח הטנטרי לא ממש מתעסק בגמירה הנשית. הגבר אמור לגמור לאט או לא לגמור בכלל והאישה אמורה לגמור ככל יכולתה.
בשני המקרים, יש הנחת יסוד מוטעית, שיש איזה מקום שצריך להגיע אליו. יש מטרה, יש קו סיום נכסף שיש לחצותו.
לטענתי, הבעיה מתחילה (וגם נגמרת…) במילה עצמה- "לגמור".
אני מציעה מילה חדשה לעבוד איתה והיא – לחבר.

כשאני מצליחה להיות מחוברת לגוף, לנפש ולתחושות המעודנות של העונג המיני שזורמות ביניהם אז לא מתרחשת שום "גמירה" !
נוצר חיבור לתהליך שלם של פתיחה וגילוי של עוד ועוד מקומות בגוף שמקבלים גירוי, נפתחים, מגיבים ורוטטים עד שנוצר מעין פידבק פנימי, לולאת משוב אינסופית שממשיכה לרטוט בתדרים שונים. זוהי בעצם חוויה של אורגזמה עשירה, מגוונת וטוטאלית שמחברת אותי עמוק לתוכי, לאיבר המין שלי. זו הדרך אל עצמי, אל החופש ואל האמת הפשוטה של להיות אישה השייכת למין האנושי.
האורגזמה הזו לא הולכת לשום מקום והיא לא נגמרת – היא נמצאת שם תמיד. זו האורגזמה הקוסמית הגדולה. זו פעימת החיים שלנו.
בשונה מהאורגזמה הגברית
שיש לה הסבר אבולוציוני מובהק והמתווה שלה חד וברור האורגזמה הנשית על שורשיה ומטרותיה נותרת חמקמקה ומסתורית עבור נשים רבות.
מיליוני נשים חיו ומתו ללא הידיעה שהן מסוגלות לחוות אורגזמה, ומובן שאף אחת מהן גם לא ידעה שאותה אורגזמה יכלה להעביר אותה לממד רוחני שונה, ואפילו להיות הפנס בדרך שלה להארה.
הספקטרום האורגזמי רחב: יש נשים שיכולות לגמור תוך כדי שיעור ספינינג, במהלך לידה, כשהן מניקות או טובלות בג'קוזי. יש כאלה שחוות חווית עונג חוץ-גופית (אסטרלית) והאורגזמה שלהן לוקחת אותן לביקור בארצות אחרות. יש המון נשים שמזייפות אורגזמה. יש כאלה שמגיעות אליה בחלום בזמן השינה  ויש את הנתון המעניין (מעניין עד כמה הוא נכון) של המגזינים – שרק שליש מהנשים גומרות מחדירה. השליש הנוסף גומרות רק מגירוי חיצוני, וכל השאר פשוט לא גומרות בכלל.

הקונספציה המוטעית מתגלה במילה עצמה – "גמירה" בעברית ובאנגלית – to come , להגיע ל – כאילו יש איזה מקום מסוים שמסמן את הסיום של התהליך או שאליו בדיוק צריך להגיע.
אז זהו שאין כזה.

נכון שיש מחקרים מדעיים שהצליחו למפות בצורה מדויקת אזורים שונים שמופעלים במוח ברגע האורגזמה וזה נראה בבירור שמבחינה נוירולוגית יש איזשהו סיום לתהליך (שכרוך בפיצוצים של יותר משלושים איזורים שונים במוח) אבל אלה מאיתנו שמתרגלות מיניות טנטרית כבר יודעות שהתהליך האורגזמי יכול להיות אינסופי במהותו ויש עוד סוגים מגוונים של אורגזמות שמחכים להתגלות במקומות נוספים בגוף, מעבר לנתיב העצבי המהיר שמחבר ישירות בין המוח לאיברי המין.

איך מגיעים למקום שרוצה לא להגיע?

אורגזמה רגילה, כזו "שגומרים בה" ממוקדת בד"כ בתחושות שעולות מאיזור איבר המין (בין אם זה בדגדגן, בנרתיק, בנק' הג'י או בצוואר הרחם), החוויה היא מצומצמת יותר ללא קשר להנאה ולפורקן הרגשי, עדיין, יש שם משהו שנגמר. יש אנרגיה מסוימת שמשתחררת מהגוף ועוזבת אותו. יש חוויה של התרוקנות. אני לא באה להגיד כאן שיש עם זה איזושהי בעיה, להיפך, זוהי חוויה מענגת מאוד. מה שאני אומרת, שעבורי כל העניין כולו הוא ביכולת הבחירה – לגמור או לא לגמור.

שדה החקירה, המרחב שבו כל העונג האינסופי הזה מתרחש הוא כמובן הגוף.
הטנטרה היוגית רואה את הגוף כדבר נפלא ומקודש, המרכבה שנושאת את הנשמה האלוהית. לפי היוגה, כל המתחים והלחצים שלנו מקורם באבחנה שאנחנו לא נמצאים בגוף. תשומת הלב שלנו נמצאת רוב הזמן בין האוזניים. כשהאנרגיה המינית זורמת במלואה בגוף, לרוב, היא תפגוש חסימות שאוחזות בתוכן טראומות רגשיות שאנחנו מחזיקות בהן. כשכל כך הרבה נשים מתייחסות לגופן באופן לא אוהב, כאל גורם מפריע ומקור לבושה וכאב אין פלא שהתודעה עולה לראש במקום להתקרקע בגוף.

החיים בחברה המודרנית מכוונים אל המישור המנטלי, עד כדי כך שגם כאשר אנחנו מגיעים למגע גופני, אנחנו עדיין אחוזות במחשבות, בפחדים ובפנטזיות ואין חיבור אמיתי לגוף.
הטנטרה יוגה מעודדת אותנו לאהוב את הגוף, לטפח ולהוקיר אותו. הוא מקור לחוכמה, לאושר ולחופש. דרך הגוף אנחנו מחוברות לכאן ולעכשיו, להווה הנצחי, לכוח החיים. כשאני נוכחת בגופי ומסכימה להתחבר לתחושות העונג שלי במפגש אחת-על-אחת, בלי לברוח לפנטזיות, החסימות נמסות והפוטנציאל המיני יוצא לאור. זה דורש זמן, מאמץ ורגישות אבל זה כל כך שווה את זה!

"האורגזמה המחוברת" היא חוויה כלל גופנית (full body orgasm) שבה האנרגיה המינית מורגשת כזרימה של תחושות בכל הגוף. המוקד שלה נמצא ביוני, באיבר המין – זה לב העניין כולו. שם זה המנוע. זה השורש שממנו העונג מתחיל לצמוח.

כשאנחנו מצליחות להביא מודעות לכמה שיותר מקומות בגוף בו זמנית – תחושת העונג מתרחבת מאיבר המין לכל הגוף והוא הופך לאיבר מין כל כולו. הגל האורגזמי שוטף אותו, הוא נטען וכל ההתנסות האורגזמית מתרחבת ונפתחת.
במקום הזה אני מגלה את הידיעה שהאורגזמה היא כל הזמן שם, היא כמו הנשימה. כמו תחושת העור, כמו הראיה – אפשר להיכנס אליה או לצאת ממנה. כמו אסאנה (תנוחת יוגה) – האורגזמה כרוכה בהתמסרות לרגע – לרקע – לדממה. לחדור פנימה ולהפוך לאחת עם, מעבר למי שאני חושבת שאני. במקום הזה האורגזמה היא טרנסצנדנטלית, מעבר למקום ולזמן, אין לה התחלה ואין לה סוף.  היא כל הזמן כאן. ממש עכשיו בזמן שאת  קוראת את המילים האלה, בזמן שאני כותבת, אני שמה לב לחיבור של היוני שלי, לבטן, לחזה, לגרון ולפנים. האצבעות מקלידות ואני שמה לב לנשימה שלי. נעים לי בגוף, אני מרגישה חיה. מידי פעם אני מבחינה בהבהובים נעימים באזורים שונים בגוף. אור זהוב רך ועדין מקיף אותי.
אני מסכימה לחוות, לאהוב ולזרוח את עצמי החוצה. כשאני ככה, מחוברת, אני מסכימה לאהוב, להיפתח לעולם ולפרוח. יש לי מה לתת.
האורגזמה שלי מלמדת אותי לחיות. כן!

הצעות שיעזרו לך להתחבר לתדר האורגזמי :

– לאהוב את הפות שלך.  זה התנאי הבסיסי. מכאן הכל מתחיל. אני לא מתכוונת לזה שאת צריכה עכשיו לקחת מראה ולהסתכל בין הרגליים (למרות שזה אחלה) אלא שאם בליבך ישנן תחושות לא נעימות כלפי איבר קסום זה, תבדקי מה עומד בדרכך לאהבתך את פותך. (לקרוא את "מונולוגים מהוגינה" זו המלצה חמה)

– תקדישי זמן לעינוג עצמי.  נכון שיש יותר ויותר סדנאות שמתעסקות ביוני: עיסוי יוני, יוגה לה-יוני, ביצי ג'ייד, טקסי אמריטה ועוד כל מיני, אבל אני מתכוונת שפשוט אם יש לך נגיד עשרים דק' פנויות בבית, קחי את עצמך לחדר השינה, שכבי על המיטה. פשקי רגלייך והניחי את יד שמאל על הפות ואת יד ימין על הלב. תתחברי לנשימה והתבונני בתחושותיך.

– תתחברי לבן זוג או בת זוג שמחוברים לאנרגיה האורגזמית שלהם. השלב הבא אחרי עינוג עצמי הוא להתענג בחברותא. שני גופים מחוברים שמתאחדים ביחד  למעשה אהבה, מתמסרים זה לזה לחוויה שממיסה את כל המחיצות ביניהם זו התנסות שמחברת אותנו למעשה הבריאה האלוהי. שווה במיוחד לתרגל במקום אינטימי בחוץ, על האדמה ומתחת לכיפת השמיים.

– יש אינספור דרכים וצורות להתחבר לרצף האורגזמי. תסכימו להתמסר ללב של התנועה המינית שלכם. תזדיינו בסבלנות. תרשו לעצמכם חופש לחקירה משותפת  של סוגי מגע שונים, כשאחד נותן ואחד מקבל. דברו בחופשיות על הרגשות שלכם. תעזו להיחשף במלאות, להשמיע קולות, לגנוח ולרטוט, לזוז, לשנות תנוחות, למצוץ, ללקק ולהתענג מגופכם הפתוח והמשוחרר.

המאמר נכתב בלשון נקבה מטעמי נוחיות ודיוק, אבל הוא בהחלט נועד גם לגברים.

 

0 0 votes
Article Rating
הרשמה להתראות
הודיעו לי על:
guest

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments