heen
פורטל טנטרה / מגזין הטנטרה / טנטרה ותודעה / פתיחת השיריון המיני

פתיחת השיריון המיני

מאמר מאת: דוד כהן צדק

לדאבון הלב, אנשים רבים מסתובבים בעולם עם שריון שחוסם להם את התשוקה לחיים. אפשר לזהות שם איזה סוג של עצבות, משהו כבוי, אולי אפילו דיכאון.

אנשים אלה מתקשים לקבל עונג כשהוא מגיע ולכן צורכים פורקנים חזקים שאינם בריאים במזון חזק, בעבודה אינטנסיבית, בפורנו, ניקוטין וכיוצ"ב ריגושים שנותנים עונג חזק מיידי שלאחריו תמיד יש נפילה ועמה מגיעה ריקנות שמובילה – כמעט מידית – לחיפוש של הפורקן הבא.

במאמר קודם סיפרתי על עצמי איך לפני 7 שנים מצאתי את עצמי מנהל עסק ענק עם המון סניפים, אבל מרוב עבודה החלשתי את עצמי, נגמרתי מכל אורגזמה, נופל אנרגטית מאוכל.
ואז פגשתי את המורה שפתח לי את הדלת לעצמי, אחרי פגישת איבחון הוא השווה אותי לסיר לחץ שהתקלקל לו השסתום ולכן הוא מתפוצץ כל הזמן. האנרגיה של הכעס היתה הפורקן שלי והייתי עף עליה – אבל בדרך מאבד חברים, ספקים, עובדים וקרובים.
התחלתי איתו טיפול תהליכי שהיה לי בכלל לא קל. התקשתי להתמסר. היו התנגדויות בשפע. והוא היה סבלני איתי, רואה אותי בורח, מתחמק, אבל הוא בטח בי. עד שלבסוף זה קרה… באחד הסשנים הרשתי לעצמי לפתוח עוד קצת ופתאום פגשתי את הבכי. משהו בשריון הרגשי שלי נסדק, פתאום פגשתי את עצמי הקטן, הפגיע. לרגע אחד קטן הצלחתי להסיר את הבושה והאשמה על כך שאני לא מושלם.

אנשים רבים בעולם מסתובבים בתחושה שהם לא מושלמים יש להם דימוי עצמי נמוך שגורם להם לשים שיריון (או מסכה) שמציג חוזק ומסווה רגישות ועדינות. השריון הזה נותן תחושה אשלייתית של עצמה ושליטה.
השריון הזה חשוב להגנה עצמית. בסיטואציות עסקיות, בעבודה, במשא ומתן, בהתמקחות, לפעמים צריך להסתיר את הרגש ולצאת להתמודדויות החיים. אני לא רוצה להוריד לכם את השיריון לגמרי. אני חושב שהוא חשוב בעולמנו ומאפשר לנו שלא להסתובב עם הרגשות כל הזמן בחוץ. יותר מזה – יש אינטרס חברתי בכך שתחזיקו שריון! גיליתי שהעולם כולו תמך לי במעטה ההגנה הזה. לכן זה לא פשוט לפתוח אותו יש הרבה פחד.
אבל השריון אסור לו להיות לא-מודע. או אוטומטי. אם הוא פועל מעצמו, אם הוא נסגר בגלל טראומה עתיקה של פגיעה אנחנו רוצים לראות את המנגנון הזה ולהביא אליו מודעות.
הרעיון הוא לבחון מה נחוץ ומה לא נחוץ, איזה איזורים רגשיים/מיניים נהיו עוורים, חסרי רגישות, כמו צלקות שמאבדות תחושה ולכן אנחנו מאבדים את היכולת להפתח, לקבל ולהתמסר.
—–
אפשר לעבוד על השריון בהרבה אופנים: מדיטציה, נשימות, טיפול פסיכולוגי, אבל אני מטפל בו דרך השער המיני כי המין הוא הבסיס. אם מישהי חוותה אלימות מגברים יהיה לה מאד קשה להפתח לגברים – זה מאד הגיוני. אם ילד נפגע מאמא שלו או חברה שלו בתיכון – יהיה לו קשה לבטוח בנשים.
כשאנחנו מעוררים את המיניות במגע, קרבה, אינטימיות, השערים נדרכים ומסרים שלילים מהעבר מתחילים בתשדורות – ואיתם אפשר לעבוד. כלומר מבחינתי מיניות היא הדרך המהירה ביותר לזהות בעיות, חורים, או אוטומטים בשריון המיני והרגשי.

—–
כשתבוא אלי למפגש  נתחיל בשיחה והכירות: הבנת הצרכים, החששות, הזיכרונות והחסימות.
במפגש הראשוני אין בהכרח מגע ועירום. זהו מפגש אבחון.
לגברים – זהו תהליך העוזר לחיזוק הביטחון, שליטה בשפיכה, להתמיר את האנרגיה המינית, לרדת מפורנו, ללמוד פורקן שאינו אורגזמה.
לנשים – זהו תהליך של החזרת הבעלות על המיניות. אם יש לך פחד מהתמסרות, איבוד שליטה, בושה ואשמה בנושאים מיניים, בואי לחוות טיפול משקם.
אני אבדוק אותך במגוון תרגילים פיזים ונפשיים כדי לעורר את החסימות. זהו תהליך לחיצות מיוחד: אני כמטפל עובר באופן מסודר על מרידיאנים ועל מרכזי אנרגיה בגוף, שרירים וגידים שאוצרים בתוכם זיכרונות וטראומות שסוגרים את השריון הרגשי. אם הם תפוסים לא מתקיימת זרימה אנרגטית מלאה בגוף.
בסופו של המפגש אתן לך כלים לתרגול בבית.

—-

כאמור אפשר לבוא למפגש חד-פעמי שיגרום לשריון הנפשי/מיני להיפתח קצת וזה תמיד גורם למטופל סיפוק ושמחה. אבל השריון נוטה לשוב ולהסגר. יש צורך בעוד מספר של טיפולים – לשיטתי מינימום 12 – כדי להגיע למצב אופטימלי שבו הצירים משומנים, השריון גמיש, ובמצב אופטימלי הוא נסגר בשעת התחרות או מאבק עסקי, מונע מהתקפות מבחוץ, אבל גם יודע להיפתח לאהבה ועונג.

0 0 votes
Article Rating
הרשמה להתראות
הודיעו לי על:
guest

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments